Kompleksowe usługi BHP
Oferowana przez nas obsługa bhp zawiera:
1) przeprowadzania przeglądów w zakresie BHP i PPOŻ pomieszczeń, stanowisk pracy wraz
z przedstawieniem wniosków profilaktycznych w celu likwidacji stwierdzonych braków i zagrożeń;
2) bieżące informowanie instytucji o stwierdzonych zagrożeniach zawodowych, wraz z wnioskami zmierzającymi do usuwania tych zagrożeń;
3) sporządzanie i przedstawianie pracodawcy, co najmniej raz w roku, okresowych analiz stanu bezpieczeństwa i higieny pracy zawierających propozycje przedsięwzięć technicznych
i organizacyjnych mających na celu zapobieganie zagrożeniom życia i zdrowia pracowników oraz poprawę warunków pracy;
4) udział w opracowywaniu planów modernizacji i rozwoju budynków, nieruchomości wchodzących
w skład firmy oraz przedstawianie propozycji dotyczących uwzględnienia w tych planach rozwiązań techniczno-organizacyjnych zapewniających poprawę stanu bezpieczeństwa i higieny pracy;
5) udział w ocenie założeń i dokumentacji dotyczących modernizacji budynków i innych nieruchomości albo ich części, a także nowych inwestycji, oraz zgłaszanie wniosków dotyczących uwzględnienia wymagań bezpieczeństwa i higieny pracy w tych założeniach i dokumentacji;
6) udział w przekazywaniu do użytkowania nowo budowanych lub przebudowywanych obiektów budowlanych albo ich części, w których przewiduje się pomieszczenia pracy, urządzeń produkcyjnych oraz innych urządzeń mających wpływ na warunki pracy i bezpieczeństwo pracowników;
7) zgłaszanie wniosków dotyczących wymagań bezpieczeństwa i higieny pracy w stosowanych oraz nowo wprowadzanych procesach produkcyjnych;
8) przedstawianie pracodawcy wniosków dotyczących zachowania wymagań ergonomii na stanowiskach pracy;
9) udział w opracowywaniu zakładowych układów zbiorowych pracy, wewnętrznych zarządzeń, regulaminów i instrukcji ogólnych dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy oraz w ustalaniu zadań osób kierujących pracownikami w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy;
10) udział w ustalaniu okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy oraz w opracowywaniu wniosków wynikających z badania przyczyn i okoliczności tych wypadków oraz zachorowań na choroby zawodowe, a także kontrola realizacji tych wniosków;
11) prowadzenie rejestrów, kompletowanie i przechowywanie dokumentów dotyczących wypadków przy pracy, stwierdzonych chorób zawodowych i podejrzeń o takie choroby, a także przechowywanie wyników badań i pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia w środowisku pracy;
12) doradztwo w zakresie stosowania przepisów oraz zasad bezpieczeństwa i higieny pracy;
13) udział w dokonywaniu oceny ryzyka zawodowego, które wiąże się z wykonywaną pracą;
14) doradztwo w zakresie organizacji i metod pracy na stanowiskach pracy, na których występują czynniki niebezpieczne, szkodliwe dla zdrowia lub warunki uciążliwe, oraz doboru najwłaściwszych środków ochrony zbiorowej i indywidualnej;
15) współpraca z laboratoriami upoważnionymi, zgodnie z odrębnymi przepisami, do dokonywania badań i pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia lub warunków uciążliwych, występujących w środowisku pracy, w zakresie organizowania tych badań i pomiarów oraz sposobów ochrony pracowników przed tymi czynnikami lub warunkami;
16) współpraca z laboratoriami i innymi jednostkami zajmującymi się pomiarami stanu środowiska naturalnego, działającymi w systemie państwowego monitoringu środowiska, określonego w odrębnego przepisach;
17) współdziałanie z lekarzem sprawującym profilaktyczną opiekę zdrowotną nad pracownikami, a w szczególności przy organizowaniu okresowych badań lekarskich pracowników (pomoc w realizacji profilaktyki zdrowotnej załogi);
18) współdziałanie ze społeczną inspekcją pracy oraz z organizacjami związkowymi przy:
- podejmowaniu przez nie działań mających na celu przestrzeganie przepisów oraz zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, w trybie i w zakresie ustalonym w odrębnych przepisach,
- podejmowanych przez pracodawcę przedsięwzięciach mających na celu poprawę warunków pracy;
19) uczestniczenie w konsultacjach w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy, a także w pracach komisji bezpieczeństwa i higieny pracy oraz innych komisji zajmujących się taką problematyką, w tym zapobieganiem chorobom zawodowym i wypadkom przy pracy;
20) inicjowanie i rozwijanie na terenie instytucji różnych form popularyzacji problematyki bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ergonomii;
21) organizacja i prowadzenie szkoleń BHP (szkolenia wstępne dla osób zatrudnionych na stanowiskach: robotniczych, administracyjno-biurowych, inżynieryjno-technicznych oraz dla pracodawców i osób kierujących pracownikami);
22) realizacja nakazów, orzeczeń i wystąpień PIP, PSP, PTIS;
23) dobór sprzętu gaśniczego, instrukcji i oznakowania ppoż.;
24) porady i konsultacje w zależności od wymagań higieniczno-sanitarnych;
25) nadzór nad terminowością przeprowadzania: pomiarów energetycznych, środowiskowych, sprawozdań i kontroli w zakresie BHP oraz innych wymaganych przez w/w rozporządzenie.
26) nadzór w zakresie ochrony przeciwpożarowej obejmuje bieżącą kontrolę ustaleń i poleceń przedstawiciela Państwowej Straży Pożarnej na terenie instytucji;
27) opracowywania treści przepisów wewnętrznych regulujących zagadnienia warunków pracy w zakresie BHP.
Nadzory BHP
Nasza firma występuje w imieniu zleceniodawcy przed państwowymi organami nadzoru nad warunkami pracy. Organy te to:
- Państwowa Inspekcja Pracy,
- Państwowy Terenowy Inspektor Sanitarny,
- Państwowa Straż Pożarna,
- Urząd Dozoru Technicznego itp.
O każdym wystąpieniu firma SAFE WORK zobowiązana jest bezzwłocznie powiadomić osoby kierujące działalnością.
Specjaliści firmy SAFE WORK działają na terenie całego województwa łódzkiego, przy czym ciągle rozszerzamy swoją działalność o nowe miejsca na terenie całego kraju.